Hadith‎ > ‎Usul al-Kafi‎ > ‎Monotheism (tawhid)‎ > ‎

The relations


باب النسبة

The relations


أحمد بن إدريس، عن محمد بن عبد الجبار، عن صفوان بن يحيى، عن أبي أيوب، عن محمد بن مسلم، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: إن اليهود سألوا رسول الله صلى الله عليه وآله فقالوا: انسب لنا ربك فلبث ثلاثا لا يجيبهم ثم نزل قل هو الله أحد إلى آخرها. ورواه محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن علي بن الحكم، عن أبي أيوب.

Ahmad b. Idris from Muhammad b. `Abd al-Jabbar from Safwan b. Yahya from Abi Ayyub from Muhammad b. Muslim from Abu `Abdillah عليه السلام.

He said: The Jews asked the Messenger of Allah صلى الله عليه وآله: [Describe] the relations of your Lord to us. So he remained three days without answering them, then “Qul huwallahu ahad” – to the end of the sura was revealed. (al-Kafi, Volume 1, hadith 240)

(sahih) (صحيح)


محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن الحسين بن سعيد، عن النضر بن سويد عن عاصم بن حميد قال: قال: سئل علي بن الحسين عليه السلام عن التوحيد فقال: إن الله عزوجل علم أنه يكون في آخر الزمان أقوام متعمقون فأنزل الله تعالى قل هو الله أحد والآيات من سورة الحديد إلى قوله: " وهو عليم بذات الصدور " فمن رام وراء ذلك فقد هلك.

Muhammad b. Yahya from Ahmad b. Muhammad from al-Husayn b. Sa`eed from an-Nadr b. Suwayd from `Asim b. Humayd. He said:

He said: `Ali b. al-Husayn عليه السلام was asked about monotheism (tawhid) so he said: Allah عزوجل knew that there would be deep-thinking communities in the end times, so Allah تعالى revealed “Qul huwallahu ahad” and the verses from Surat al-Hadid until His saying, “And He is knowing of that which hearts contain” (57:6) – so whoever accepts anything otherwise is destroyed. (al-Kafi, Volume 1, hadith 242)

(sahih) (صحيح)
Comments